اسطوره فوتبال آرژانتین ، دیگو مارادونا درگذشت

۱۳۹۹/۹/۵

رسانه های محلی آرژانتین روز چهارشنبه گزارش دادند ، دیگو مارادونا ، اسطوره فوتبال آرژانتین در سن ۶۰ سالگی پس از حمله قلبی درگذشت.

سلامتی مارادونا در هفته های اخیر بدتر شده و او ۳ هفته پیش در آرژانتین بستری شد اما کمی خوب شد و لحظه ای جلوی لنز روزنامه نگاران ظاهر شد.

مارادونا اوایل ماه نوامبر برای درمان لخته خون ، تحت عمل جراحی مغز قرار گرفت، اما به نظر می رسید که وی در نتیجه این جراحی دچار عوارض سلامتی شده است.

مارادونا که آرژانتین را به قهرمانی جام جهانی ۱۹۸۶ رساند ، در ۱۱ نوامبر بیمارستان را ترک کرد و برای درمان اعتیاد به الکل به یک مرکز توانبخشی نقل مکان کرد.

مارادونا یکی از برجسته ترین ستاره های فوتبال در طول تاریخ است و یکی از اسطوره های فوتبال آرژانتین به حساب می آید ، زیرا کشورش را برای رسیدن به جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک هدایت کرد.

زندگی ستاره آرژانتینی با بسیاری از مشکلات سلامتی همراه بود ، که بعضی از آنها تقریبا جان او را گرفت. در سال ۲۰۰۰ ، مارادونا پس از مصرف بیش از حد مواد مخدر در شهر ساحلی پونتا دل استه دچار حمله قلبی شد. سپس وی در کوبا تحت معالجه طولانی قرار گرفت.

در سال ۲۰۰۴ ، هنگامی که بیش از ۱۰۰ کیلوگرم وزن داشت ، بار دیگر در بوینس آیرس دچار حمله قلبی شد ، اما زنده ماند. سپس وی تحت عمل جراحی معده قرار گرفت که به او اجازه می داد ۵۰ کیلوگرم وزن کم کند.

همچنین در سال ۲۰۰۷ ، مصرف بیش از حد الکل منجر به بستری شدن در بیمارستان شد.

دیگو مارادونا درگذشت

..